K I T -- Könyvtár -
Információ - Társadalom
(2002/29., december 11.)
Heti
hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára
Szemlék, hírek, kommentárok
A TARTALOMBÓL:
- Tudás helyett csak információt nyújtanak
- Következetes könyvtári piacvesztés
- A beosztottak kiégéséről
- Finn elektronikus hírlapkönyvtár
- LibInfO a TMT-ben
- Elektronikus formában a Bulletin de
Biblioth?ques de France
- Diplomával is elértéktelenedhet a tudás
- Készülőben a digitális gyermekirodalmi
világkönyvtár
- Információszolgáltatás a múzeumok és a
használók szemszögéből
- Online Information Review -- ezen a héten
ingyen elérhető
Tisztelt Olvasó,
a KIT Hírlevél jelenleg az alább felsorolt forrásokat
szemlézi: Infinit Hírlevél (ITTK), Privacy Hírlevél (ITTK), Prím Online, Heti
Világgazdaság, FigyelőNet, BOSS, Cégvezetés, Carnation Internet Consulting
Hírlevél, Logisztika Hírlevél (Menedzsmentfórum), Minőségügyi Hírlevél
(Menedzsmentfórum), Kontrolling Hírlevél (Menedzsmentfórum), Marketing Hírlevél
(Menedzsmentfórum), Vezetés Hírlevél (Menedzsmentfórum), IT és e-business
Hírlevél (Menedzsmentfórum), MATISZ Hírlevél, Minőségbiztosítási Hírlevél
(Verlag Dashöfer), HBS Working Knowledge, Tudományos és Műszaki Tájékoztatás,
PR LEADS Expert Resource Network Newsletter, Press Release Writing Newsletter.
E felsorolás természetesen nem jelenti azt, hogy a szerkesztők alkalomszerűen
ne vennének figyelembe egyéb aktuális forrásokat.
-- a szerkesztők
A hírlevél változatlan formában szabadon
terjeszthető. Adja tovább kollégáinak, ismerőseinek! A megrendelési és
lemondási információ a hírlevél végén található.
Hiányzik az i-re a pont
Boda György, a KPMG-BME Akadémia oktatója
a Magyar Információbróker Egyesület második konferenciáján felhívta az
információt előállítók figyelmét arra a veszélyre, hogy megrendelőik,
ügyfeleik, olvasóik aratják le az értéklánc során felgyülemlő haszon döntő
hányadát. Ugyanis az információt előállítók nagyon gyakran nem képesek az
információból testreszabott, az ügyfélnek hasznos tudást előállítani. Ezen
felül az információ értéke alacsony, sőt, gyakran negatív értékkel is bír
(ugyanis a vevő igénye szerinti tisztítása, sok munkát igényel, illetve von
el). A jelenség által az információszolgáltatók pénze és megbecsültsége
egyaránt alacsony marad.
Következetes könyvtári piacvesztés
A HVG decemberi Háló mellékletében (dec.
7., p. 20.) a pécsi internetkávézókat mutatja be. Könyvtár ez alkalommal
sincsen köztük. A cikkben közölt fotón a használó könyvek társaságában ül a gép
előtt. Ebből az összképből az látszik, hogy a könyvtárak nem kívánnak az
internetkávézók versenytársai -- azaz 21. századi naprakész információs bázis
--lenni. Ez természetesen egyfajta döntés és nonverbális kommunikáció. Csupán
az a kérdés feszeng bennem, hogy akkor mi szeretne a könyvtár lenni? A
fiatalabb generáció egyre növekvő hányadban az internet gazdagodó kínálatát
veszi információforrásnak (az arányaiban lassan vissza szoruló tévé mellett), a
fizetőképes információkeresők a források kombinációját kínáló független
információs tanácsadókhoz kezdenek fordulni. A piacvesztés tehát tart. Vajon
meddig? És mikor tudatosul? (MG)
Amikor új erőre lenne szükség [a
beosztottak kiégéséről]
Számos esetben tapasztalható, hogy az
alkalmazottak kiégnek, nem úgy végzik a munkájukat, ahogy azt korábban tették.
Nincs bennük elhivatottság, alulmotiváltak. Ilyenkor gyakran már a korábbi
motivációs eszközök sem segítenek. Mit lehet hát tenni? (...) "A nyílt
felmondással ellentétben a belső felmondás esetében a munkaviszonyt nem bontják
fel, hanem a munkavállalók mondják fel azon teljesítmények
megvalósítását, amelyek túllépik az előírások és a szankciók (büntetések, stb.)
útján jogilag érvényesíthető minimális mértéket." A munkavállaló ilyen
esetben eltávolodik munkakörnyezetétől, elveszti egyéni kezdeményezőkészségét,
és munkahelyi tevékenységét a még lehetséges minimumra fogja vissza, kizárólag
az előírások betartására szorítkozva. Szakmai kérdések iránti fogékonysága
lelohad, elzárkózik az elöljárójával folytatott szakmai viták elől, semmilyen
munkahelyi témában nem gyakorol kritikát. Nem tesz javaslatot, nem vállal
felelősséget, nincsenek teljesítménytartalékai.
(Forrás: HR Hírlevél, Menedzsmentfórum http://www.mfor.hu/cikkek/tanulmany.php?article=1489&page=1)
-- Tapasztalatom szerint meglepően sok hazai
könyvtáros él hasonló helyzetben, főképpen fiatalok, de szép számmal akad az
évtizedeken át ilyen módon frusztrálódott munkavállaló is. Feletteseik gyakran
panaszkodnak beosztottaik passzivitására -- például a minőségbiztosítási
rendszer bevezetésével kapcsolatban -- önállótlanságukra és
kezdeményezőkészségük hiányára, nem véve észre, hogy a helyzet ilyetén
állásáról éppenhogy saját maguk tehetnek. Az idézett cikk a felettesek
felelősségének kérdésére nem fordít jelentős figyelmet, ellentétben egy
korábban, szintén német forrásban megjelent közlemény: http://www.gmconsulting.hu/inf/cikkek/079/index.html
(MG)
A "munkaalkoholizmus" épp olyan
szenvedélybetegség, mint a többi. Sikerül megtartania munkája és magánélete
egyensúlyát, vagy már Ön is munkafüggővé vált?
(Forrás: FigyelőNet, 2002. dec. 6. http://fn.netrix.hu/cikk.php?cid=50841&id=24#)
Finn elektronikus hírlapkönyvtár
A Helsinki Egyetemi Könyvtár (a finn
nemzeti könyvtár) felelős az észak-európai országok könyvtári-információs
együttműködése (NORDINFO) keretében a finn elektronikus könyvtár
létrehozásáért. Mostanáig csaknem 50 - 1771 és 1860 közt megjelent - napi- és
hetilap digitális változata készült el, s a közel 200 ezer oldalnyi anyag bárki
számára tanulmányozható a http://digi.lib.helsinki.fi/index_en-html
címen. A finnek ezzel megelőzték partnereiket. (SP)
Elektronikus orosz retrospektív nemzeti
bibliográfia a XIX. század dokumentumaiból
A legnagyobb orosz tudományos könyvtárak
- élükön az Orosz Állami (Moszkva) illetve az Orosz Nemzeti Könyvtárral
(Szentpétervár) negyedszázados munka után elkészültek a XIX. századi
(pontosabban: az 1826-1917. közti) orosz kiadványok bibliográfiájával. Az
Elektronnij Arhiv (Electronic Archives Company) nevű orosz--német cég pedig
elvállalta a kiadvány elektronikus változatának előállítását, beleértve a
pénzügyi háttér biztosítását is.
(Forrás: http://www.biblio.ru).
LibInfO, a Magyar Könyvtárak Internetes
Tájékoztató Szolgálata
Tokaji Nagy Erzsébet és Tóth Ferenc Tibor
cikke a TMT decemberi számában jelent meg. Bemutatja a MIT-HOL utódjaként
működő szolgáltatás múltját, a konzorciális együttműködés kereteit és
működését. A szolgáltatást igénybe vevők száma biztatóan növekszik.
-- E szolgáltatás számos, eddig nem, vagy
kevéssé vizsgált előnyt, lehetőséget kínál:
1. Csíkmenaságban, Freiburgban és Budapesten
hasonló szintű könyvtári tájékoztató szolgáltatáshoz lehet jutni.
2. A munkaerővel és annak allokációjával
kapcsolatos hatások is programozhatók: a tájékoztató fizikai munkahelye sok
szempontból tetszőlegessé válik.
3. E szegmensben csökken a helyi könyvtárak
elérhetőségének szintje és minősége, hiszen az internetes szakkönyvtáros a
felmerülő kérdések többségére hatékonyabban tud válaszolni.
4. E szegmensben a helyi könyvtárak fizikai
jelenlétének fontossága általában is csökken: a szolgáltatás igénybevétele
ugyanis kényelmesebb otthonról, munkahelyről, mint magából a könyvtárból.
5. A könyvtárak e szolgáltatás által jobban
integrálódhatnak a tudásgazdaságba. (MG)
Elektronikus formában a BBF
Mostantól elektronikus formában is
hozzáférhető a Bulletin de Biblioth?ques de France, azaz a francia könyvtárak
hivatalos lapja. A http://bbf.enssib.fr/
url-címen elérhető szolgáltatás számos érdekességet kínál azoknak, akik
szívesen pillantanak bele a francia könyvtári szakirodalomba. Az elektronikus
verzióban a BBF 2001/5. számától kereshetők vissza a megjelent cikkek,
beszámolók, ám ezen kívül számos olyan érdekesség is megtalálható a honlapon,
amely a nyomtatott példányokban nem jelent meg. A 2001 előtti számokban is
lehetőség nyílik a keresésre, hiszen jónéhány cikk rezüméje is szerepel az
elektronikus adatbázisban. A keresésen kívül a honlapra látogató belelapozhat a
BBF aktuális számába is, ahol az eredeti cikkeket rendszerint angol, spanyol és
német nyelvű rezümé is kíséri.
(Forrás: http://bbf.enssib.fr/,
2002. 12. 9., KE)
"Diplomával is elértéktelenedhet a
tudás"
A kutatások szerint a jövőben egy
embernek aktív életpályálya során legalább hatszor kell majd átesnie valamilyen
komoly továbbképzésen, rosszabb esetben munkakört váltania -- nyilatkozik
Székely Judit foglalkoztatáspolitikai helyettes államtitkár. A közelmúltban egy
vizsgálat azt kutatta, hogy hogyan alakult a felsőoktatási intézmények nappali
tagozatán 1999-ben végzettek munkaerő-piaci életpályája az elmúlt két évben.
Kiderült, hogy 82%-uk állásban volt, közel 10% továbbtanult nappali tagozaton
(tehát rögtön rástartolt a következő diplomára), ismét közel 10% nem dolgozott.
(Forrás: HVG 2002. dec. 6. p. 49-50)
-- Hasznos lenne hasonló, de rendszeres, a
könyvtári munkaerőpiacot felmérő kutatás. Így megkaphatnánk a könyvtárosképzés
és továbbképzés hatékonyságának egyik mutatóját, amely tényszerű alapul
szolgálhat az időnként fel-fellángoló könyvtárosképzési eszmecserékhez. Egy
szakma elismertségi szintjét is alapvetően befolyásolja az azt kitanultak
munkaerő-piaci értéke. (MG)
Készülőben a digitális gyermekirodalmi
világkönyvtár
Novemberben megnyílt a világhálón a
Nemzetközi Gyermekirodalmi Digitális Könyvtár (The International Children's
Digital Library (http://www.icdlbooks.org):
kettőszáz mű már ingyenesen hozzáférhető bárki számára. A The Internet Archive
és a Maryland University vállalkozása végső célként azt kívánja elérni, hogy
száz kultúra száz-száz műve, tehát együttesen tízezer gyermekirodalmi mű legyen
a digitális világkönyvtár állományában. A projekt támogatói és résztvevői közt
van a Kongresszusi Könyvtár, a Helsinki Egyetemi Könyvtár, a National Science
Foundation, a Svájci Nemzeti Könyvtár, az Alexandriai Könyvtár, továbbá számos
nagy kiadó (Harper Collins, Random House On-line, Getty Publications) és egyes
szerzők is. A célzott olvasói közeg: a 3-13 éves gyermekek az egész világról, -
jóllehet az első fejlesztési fokozatban az angol nyelv fog dominálni. Az
avatásra november 20-án került sor a Kongresszusi Könyvtár dísztermében 12
gyermek közreműködésével.
(Forrás: http://www.imls.gov./whatsnew/current/111802.htm).
(szemlézte: SP)
Kéz a kézben: a controlling és a tervezés
(Nuridsány Judit)
A controllingnak és a tervezésnek kéz a
kézben kell járnia, ahogyan ez nálunk is történik. Amit megtervezünk, azt
tudjuk utána kontrollálni, vagy amit kontrollálni akarunk, azt kell megtervezni
is. Az alábbi interjúban Kálovits Attila az MKB-Euroleasing controllere vall a
szakmáról alkotott nézeteiről.
(Forrás: Kontrolling Hírlevél,
Menedzsmentfórum 2002. dec. 4.
http://www.mfor.hu/cikkek/tanulmany.php?article=1468&page=1)
2004-ben újranyílik a libanoni nemzeti
könyvtár
Gassan Salameh, Libanon kultuszminisztere
a minap kijelentette, hogy egy ország számára végzetes lehet, ha nem
rendelkezik nemzeti könyvtárral. Éppen ezért - mint mondta - teljes
igyekezetével azon lesz, hogy újra megnyissák az 1976-ban, a polgárháború
kitörése után bezárt nemzeti könyvtárat. Akkor a raktárakba került könyveket a
bejruti, 1921-ben megnyílt intézményből szállították el, s most elhelyezést
kell biztosítani a számukra, hogy újból a kutatók és a könyvkedvelők
rendelkezésére álljanak. A megfelelő épületen kívül felkészült dolgozókat és
nem utolsó sorban anyagi támogatást is elő kell teremteni a minisztériumnak.
Mindezt a szervezők két lépcsőben képzelik el. Először is, egy egyéves, közel 2
millió dolláros projekt keretében a toborzott szakembereket tréningek során
Párizsban, Berlinben, Rómában és Montreálban megtanítanák a könyvtárosi
munkára, és a sérült könyvek restaulárására. Még a munkálatok első fázisában
140 000 dokumentumot vennének fel az adatbázisba, de a cél az, hogy 2003-ra ez
a szám elérje a félmilliót. Ezekre a
fejlesztésekre az EU 1,1 millió dollárt
ajánlott fel. A második lépcsőben - mely 2003 decemberében kezdődne, és közel 6
millió dollárosra rúgna - a könyvtár végleges helyének kialakítása történne. A
nemzeti könyvtár megnyitásával ismét életbe lépne a kötelespéldány-szolgáltatás
kötelezettsége is Libanonban, amelyet az utóbbi évtizedekben egyetlen kiadó sem
gyakorolt.
(Forrás:http://www.dailystar.com.lb/04_12_02/art2.asp,
2002. dec.5., szemlézte: KE)
A könyvtár esete a Boston-mátrix-szal
Nincs szükség minden könyvtári
szolgáltatásra. Felmélrés után érdemes megszűntetni egyiket-másikat. A British
Library felhagy a szabadalmi másolatok szolgáltatásával -- adja hírül a TMT az
Information World Rewiew-re hivatkozva (további információ:
www.bl.uk/services/document/patent.hlml).
A marketingből ismert, az egyes
szolgáltatások kínálatának vizsgálatára alkalmazható Boston-mátrix
"döglött kutya"-szegmensébe könyvtári szolgáltatásokról a
kívánatosnál kevesebb szó esik, pedig az alacsony kereslettel bíró és nem biztató
kilátásokkal rendelkező szolgáltatások megszüntetése jelentős energiákat
szabadíthat fel egy megfelelőbb szolgáltatás számára. A hírben szereplő British
Library egy szigorúan üzleti alapon végzett felmérésre -- csökkenő igényre és a
konkurensek kedvezőbb áraira -- hivatkozva indokolta a szolgáltatás
megszüntetését. (MG)
Információszolgáltatás a múzeumok és a
használók szemszögéből
A TMT 12. számában Vadász István cikkének
címe: Együttműködés a közérdekű információs szolgáltatásban: múzeumi megközelítés.
(p. 475-478)
-- A két héttel ezelőtti ITTK-konferencián e
téma az információs társadalom felől közelítve szintén napirenden volt.
Elhangzott, hogy a könyvtárak jóval megelőzték a múzemokat az
információszolgáltatásban. Az utóbbiak esetében továbbra is gond a motiváció
(ha elérhetővé tesszük az állománnyal kapcsolatos információt, félő, hogy
ellopják a tárgyakat -- mondja sok érintett), a koordinálatlanság (a MAMA
projekt elkészülte előtt elhalt finanszírozási okok miatt), közös feltárási
szabvány hiánya, az intézmények többsége szellemi és tárgyi információs
infrastrukturális hiányosságokkal küzd, gyakori a maximalista szemlélet (addig
nem állok elő az adatokkal, amíg az teljes körű nem lesz, mégha az száz évbe is
kerül). A konferencián Darányi Sándor látványos, de sajnos korántsem
általánosítható példákkal szolgált a kulturális örökség
információtechnológiával segített feltárására és feldolgozására. (MG)
Az affinitásnak megfelelő munkakör
(Menedzsmentfórum)
Nem a pénz a tehetséges, nagy tudású szakemberek
legfontosabb szempontja! Hanem az, hogy megszerzett munkahelyük, beosztásuk
folytán karrierjük hosszabb távon az áhított irányba mozduljon el.
(Forrás: HR Hírlevél, 2002. dec. 4. http://www.mfor.hu/cikkek/tanulmany.php?article=1445&page=1)
Az egyensúly, mint motiváló tényező
(Menedzsmentfórum)
Ha ellentmondást tapasztalunk, vagyis
például örömet érzünk egy szeretett lény szomorúsága láttán, vagy egy
ellenszenves ember öröme bennünk is örömet ébreszt, akkor egyensúlytalanság áll
elő a lélekben, amely arra hajtja a személyt, hogy az egyensúlytalanságot
kiküszöbölve helyreállítsa a megbillent egyensúlyt. Az egyensúlyelméletek
szerint az ember egyensúlyra törekszik a külső és belső tényezők között, és az
egyensúly hiánya jelenti a motivációt. Ezt a kibillent egyensúlyi helyzetet ki
lehet használni mások befolyásolására, cselekvésének irányítására.
(Forrás: HR Hírlevél, 2002. dec. 4. http://www.mfor.hu/cikkek/tanulmany.php?article=1461&page=1)
Olvasásösztönző kampányt indít a
Lapkiadók Egyesülete
A Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE)
meghívásos olvasásösztönző reklámpályázatán a Sylva Reklámügynökség nyert
megbízást. Az ország vezető lapjaiban januártól 8 héten keresztül futó kampány
"A betű ereje" címet viseli.
(Forrás: Marketing Hírlevél,
Menedzsmentfórum, 2002/38. http://www.mfor.hu/Hirek/hiradatok.php?id=3008)
Az internetezés nem idegenít el
Az internetezés nincs elidegenítő
hatással a családtagokra - derült ki a World Internet Project 2002-es
magyarországi felméréséből. A többfős, otthoni internet-hozzáféréssel
rendelkező háztartások 90 százalékában vélik úgy, hogy az internet jelenléte a
családtagok életében egyáltalán nem változtatta meg az együtt töltött időt. A
Tárki és az ITTK 2002 őszén 5200 fős, országos reprezentatív mintán vizsgálta a
magyar lakosság számítógép- és internethasználati szokásait a nemzetközi World
Internet Project elnevezésű kutatás keretében. A vizsgálat egy kérdésblokkja a
családokon belüli internethasználatot térképezte fel.
(Forrás: FigyelőNet, Magyar Hírlap 202. dec.
9. http://www.magyarhirlap.hu/cikk.php?cikk=59887)
Az Emerald folyóiratai közül az Online
Information Review 1999-2002 közötti számai ingyen elérhetők lesznek egy hétig,
hétfőtől.
http://zerlina.emeraldinsight.com/vl=6016448/cl=41/nw=1/rpsv/jotw/jotwlist.htm
Jó üzlet a vállalati jótékonyság
A vállalatok legnagyobb része fenntart kisebb-nagyobb
keretet karitatív célokra. Az adományozás, miközben csökkenti az adót,
jótékonyan formálhatja egy-egy cég arculatát is. Azok a vállalatok, amelyek
csak alkalmilag jótékonykodnak, jellemzően a karácsonyhoz kötve szervezik
akcióikat, míg a rendszeresen segítők nem ragaszkodnak az ünnephez.
(Forrás: FigyelőNet, a Népszabadság nyomán, http://fn.netrix.hu/cikk.php?cid=50989&id=3)
Az internet már veri a tv-t
Egy most közzétett kutatás meglepő
eredményt közölt. Hong Kongban a tizenéves fiúk körében az internet az első
számú médium amit használnak.
(Forrás: Marketing Hírlevél,
Menedzsmentfórum, 2002/38. http://www.mfor.hu/Hirek/hiradatok.php?id=3051)
Information architecture (IA) for
everyone
A cikk kimondott célja, hogy támaszként
szolgáljon mindazoknak, akik valaha szembekerültek már az információs
architektúra tervezés ügyes bajos problémáival, kérdéseivel. A cél elérése
érdekében a cikk szerzője számos tippet, alapfogalmat, ötletet vonultat fel az
érdeklődőknek
(Forrás: Carnation Hírlevél, 2002. dec. 6.;
eVolt.org http://www.evolt.org/article/mmww/4090/45991/index.html)
Céltalan oldalak, eltékozolt milliók
(Piac és Profit)
Arra ma már nem nehéz rábeszélni egy
céget, hogy csináltasson web-oldalt, ám ha ilyenkor azzal érvelünk, hogy ettől
biztosan növekedni fog az ismertsége és a forgalma, tízből kilencen sorolják az
ellenpéldákat. Ellenpéldák valóban vannak. Csakhogy azok nem azt igazolják,
hogy az internetes megjelenés ne lenne hatékony marketing-eszköz, hanem azt,
hogy akik eddig ezzel foglalkoztak, azok nem tudták összhangba hozni a web-készítés
és a marketing tudományát.
(Forrás: Marketing Hírlevél,
Menedzsmentfórum, 2002/38. http://www.mfor.hu/cikkek/tanulmany.php?article=1459&page=1)
Minőségügy humánszempontból
(Menedzsmentfórum) (Dr. Gutassy Attila)
A korábbi minőségügyi szabványok, bár
törekedtek a folyamatszemléletű szabályozás megvalósítására (lásd
minőséghurok), azt maradéktalanul végigvinniük nem sikerült.
(Forrás: Minőségügyi Hírlevél,
Menedzsmentfórum, 2002/38. http://www.mfor.hu/cikkek/tanulmany.php?article=1466&page=1)
Friss jogszabályok ingyen
A KJK-Kerszöv, a CompLex CD-jogtár
kiadója bejelentette, hogy díjmentesen gondoskodik az intézmények által
"ésszerű mértékben" igényelt joganyagok interneten történő
megjelentetéséről és folyamatos karbantartásáról. Az automatikus rendszer a
legfrissebb jogszabályforrások feldolgozásából óránként frissíti, hatályosítja
az adatbázisokat.
(Teljes cikk: Magyar Hírlap Online; http://www.kjk.hu/)
Megújult az [origo] Üzleti Negyede
Két és fél éves működés után november
végén külsejében és tartalmában egyaránt megújult, az [origo] portál
leglátogatottabb magyar gazdasági oldala, az Üzleti Negyed.
(Forrás: Prím Online, 2002. dec. 5. http://hirek.prim.hu/cikk.prm?id=32556)
Megbüntették őket, mert nem tárolták az
e-maileket
Bár egyikük sem ismerte el, hogy hibát
követett volna el, a Citigroup, a Deutsche Bank, a Goldman Sachs, a Morgan
Stanley és a US Bancorp Piper Jaffray egyaránt hajlandó kifizetni 1,65 millió
dollárt a Wall Street-i tőzsde-felügyeleti szervezeteknek, mivel egyik cég
rendszere sem volt alkalmas arra, hogy tárolja és visszakereshetővé tegye az
e-mail kommunikációt.
(Forrás: Infinit Privacy, teljes cikk:
Index)
BBC-honlap az angol nyelv tanárai számára
Új internetes honlappal segíti
csütörtöktől a BBC az angol nyelvet idegen nyelvként oktató tanárok munkáját.
(Forrás: Prím Online, 2002. december
6., http://www.prim.hu/online/cikk.prm?id=32616)
Európai uniós honlap a Soros Alapítvány
kezdeményezésére
A civil szervezetek számára könnyíti meg
az uniós ismeretek és pályázati információk elérését a Soros Alapítvány
kezdeményezésére elindított honlap.
(Forrás: Prím Online, 2002. december
6., http://www.prim.hu/online/cikk.prm?)id=32615
IMPRESSZUM
A szerkesztők -- akik szívesen olvassák
és megfontolják az Ön
véleményét:
Káldi Emese (kommunikációs tréner) mailto:emi22@freemail.hu
Mészáros Anikó (ügyvezető igazgató, ITTK) mailto:meszaros.aniko@ittk.hu
Sonnevend Péter (főiskolai docens, Kaposvári
Egyetem)
mailto:peter@sonnevend.com
Mikulás Gábor (információs és pr-tanácsadó)
mailto:mikulasg@gmconsulting.hu
A hírlevelet megrendelheti a
infinit.regisztracio@ittk.hu címre küldött üres levéllel, melynek tárgya
(subject): KIT-megrendeles. A hírlevél lemondható ugyanezen a címen
KIT-lemondas tárgy megjelölésével. Amennyiben a lapot ékezet nélkül kéri, a
szövegmezőbe írja be: ekezet nelkul. E műveletek elvégezhetők a http://www.ittk.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/kit-gm
oldalon is. A szerkesztők a megrendelők címét kizárólag a KIT postázására
használják fel.
A korábbi lapszámok megtalálhatók a https://epa.oszk.hu/kit/ webcímen.
A szerkesztők a nem saját írású cikkek
tartalmáért nem vállalnak felelősséget, mindazonáltal törekednek a források
gondos válogatására.
Kiadja: GM Consulting http://www.gmconsulting.hu/inf