Hozzászólás: Palesztinok, a kitalált nép http://kanadaihirlap.com/2015/11/06/palesztinok-a-kitalalt-nep/ Sun, 10 Sep 2017 01:11:56 +0000 hourly 1 https://wordpress.org/?v=4.8.1 Szerző: baki http://kanadaihirlap.com/2015/11/06/palesztinok-a-kitalalt-nep/#comment-211388 Wed, 28 Sep 2016 10:17:12 +0000 http://kanadaihirlap.com/?p=24399#comment-211388 A cikk nagyon jó, nagyon örülök, hogy fáradt vele a fordító, időt és energiát szánt rá.

]]>
Szerző: baki http://kanadaihirlap.com/2015/11/06/palesztinok-a-kitalalt-nep/#comment-211387 Wed, 28 Sep 2016 09:54:02 +0000 http://kanadaihirlap.com/?p=24399#comment-211387 Y.K. Cherson kvára se nem “szélsőjobboldali”, se nem “raccista”, aki viszont ilyen rágalmakkal dobálózik az biztos, hogy szélsőséges.
Az úgynevezett ” multikulturalizmus” a nyugati világ öngyilkosságához vezet. Ez tény, nem pedig rasszizmus. Ilyen szélsőséges, erkölcsi- és kulturrelativista kulturmarxisták ássák a nyugati zsidó-keresztény civilizáció sírját, mint a rasszistázó, szélsőségesező barátunk.

]]>
Szerző: Dubois http://kanadaihirlap.com/2015/11/06/palesztinok-a-kitalalt-nep/#comment-187746 Tue, 01 Dec 2015 06:33:50 +0000 http://kanadaihirlap.com/?p=24399#comment-187746 K. Teri!

Igaz, amit mond, viszont kihagyta azt, hogy ezek az úgynevezett egyházak állítólag mind Jézus, a krisztus közös platformján állnak, miközben e közös platformról, úgymond teológiai alapon darabolják a népeket, nemzeteket ezer szilánkra. Megfigyelhető, hogy még a mai (politikai) határokat is erősen determinálja a mögöttük élő nép, nemzet vallása, illetve egyházi beállítottsága. De, legyünk enyhébbek, kulturális beidegzettsége. Eklatáns példa erre a délszláv háború koncepciózus végeredménye is.

]]>
Szerző: BrunszvikTeri http://kanadaihirlap.com/2015/11/06/palesztinok-a-kitalalt-nep/#comment-187743 Tue, 01 Dec 2015 06:08:40 +0000 http://kanadaihirlap.com/?p=24399#comment-187743 DonOvuz!
Az a kérdés, hogy mi meríti ki a tartós együttélés fogalmát, ahhoz, hogy nemzetté kovácsolódhassék egy nép. Egy évtized, v. egy-két évtized? Semmi esetre. Évezredeket kíván ez a folyamat.
A szláv népek népművészete főleg a zenéjük pl. fentasztikus hasonlóságokat élvez, miközben az egyház(ak) nem mint összetartó kohézió, de inkább mint kés a vajban darabolja föl őket, nehogy nezetté álljanak össze, vagy inkább nehogy egy nemzetként léphessenek föl…

]]>
Szerző: BrunszvikTeri http://kanadaihirlap.com/2015/11/06/palesztinok-a-kitalalt-nep/#comment-187742 Tue, 01 Dec 2015 05:48:27 +0000 http://kanadaihirlap.com/?p=24399#comment-187742 Palesztin ?
Amikor Róma, ki tudja milyen indíttatásból – talán cinizmusból, vagy csupán, hogy ne kelljen a zsidó tartományok és országrészek neveit a hódítás során sorolgatni, éppen a “pax romana” jegyében – de Palesztinának nevezte el a szentföldet, akkor ott csak zsidók éltek. Ha Palesztinára tehát bárki is, mint egy nép névadójára hivatkozik, szíveskedjék a zsidók után zárójelben odatenni, hogy palesztin. Az arabok arrafelé ugyanott csupán legalább félezer év múlva jelentek csak meg…

]]>
Szerző: Eleftheria http://kanadaihirlap.com/2015/11/06/palesztinok-a-kitalalt-nep/#comment-187290 Sun, 22 Nov 2015 17:20:42 +0000 http://kanadaihirlap.com/?p=24399#comment-187290 http://en.wikipedia.org/wiki/Democratic_Confederalism

]]>
Szerző: Eleftheria http://kanadaihirlap.com/2015/11/06/palesztinok-a-kitalalt-nep/#comment-187288 Sun, 22 Nov 2015 17:15:19 +0000 http://kanadaihirlap.com/?p=24399#comment-187288 A palesztinnak nevezett meglehetősen heterogén hátterű muzulmán, keresztény ARAB nyelvű népességgel ( amely soha nem alkotott ilyen nevű államot ) ellentétben számos nyelvileg , vallásilag, kulturálisan jól elkülöníthető népcsoport nem alkot önálló államot, sok esetben erre irányuló törekvéseik se kifejezetten intenzívek, arról nem is beszélve, hogy a “palesztinokkal” ellentétben szinte alig vagy egyáltalán nem részesülnek semmiféle nemzetközi akár anyagi, akár politikai/diplomáciai támogatásban ebéli törekvésiekben. Nem is kell a Levant vidékétől messzire menni egy közeli példához, a négy ország területén élő iráni eredetű huszonegynéhány milliós kurd népéhez, amely a meglehetősen erős politikai ellenszél ellenére is a “palesztinok”éihoz képest lényegesen jobban működő önigazgatást voltak képesek létrehozni már több évtizede Irakban, illetve a polgárháború következményeként Szíriában.
Ráadásul a szíriai kurd autonómia ( Rojava ) meghatározó politikai erejének számító baloldali Kurdisztáni Demokratikus Unió párt ( amelyet a reakciós török rezsim által üldözött Kurdisztáni Munkáspárthoz fűződő viszonya miatt szintén denunciálni igyekeznek, már nem is annyira a tőkés osztálytársadalom és a nagyhatalmi imperializmus alapintézményének tekintett nemzetállamban látja a kurdok és a Közel-Kelet ( vagy más térségek ) népeinek boldogulását, hanem decentralizált, demokratikus, önkormányzatok által szervezett közösségek laza hálózatában ( http://www.roarmag.org/2015/11/new-world-summit-rojava-parliament/ http://www.en.wikipedia.org/wiki/Democratic_Confederalism
Más kérdés persze, hogy a tőkés rendszer logikájából adódóan a nagyhatalmak és térségbeli szövetségeseik érdekeinek jobban megfelel a kétezer év után saját államát újralapító zsidóság nemzetállamának legitimitását tagadó és a helyi arab nyelvű népesség képviseletére hivatkozó nacionalista, iszlámista orientációjú mozgalom támogatása ( már a brit mandátum óta ) az oszd meg és uralkodj taktikája jegyében; amely a térség népeinek etnikai, felekezeti alapú egymás ellen uszításának tendenciájába illeszkedik. Ez a konfliktus a közel-keleti térség más viszályaihoz hasonlóan nem valószínű, hogy a kapitalizmus jelenlegi nemzetközi viszonyai között véget érne, ehhez az egész térség progresszív, demokratikus irányú társadalmi-politikai változására lenne szükség. Amely változások jelenleg még Európában is inkább az ellenkező irányban történnek.

]]>
Szerző: izraeli http://kanadaihirlap.com/2015/11/06/palesztinok-a-kitalalt-nep/#comment-187279 Sun, 22 Nov 2015 11:23:24 +0000 http://kanadaihirlap.com/?p=24399#comment-187279 Gyurinak es a tobbieknek.
A “keselos” es a tobbi terror tamadas
ellenere- Izraelben –

Azoknak a tiszteletere akik a mindennapok hosei:

1} Az uzlettulajdonos Tel-Avivban-aki leszerelte-
fegyver nelkul a keselot-es nadragszijjal
megkotozte a kezet.
2} Az imadkozok,akik behuztak a leszurt sebesultet
a templomba es probaltak megmenteni-es bezartak
az ajtot a tamado elott.
3} A Lytman csaladnak, amely utban volt csaladi
unnepsegre,lanyuk eskuvoje elott,es a terrorista
autojukba lott,megolte a csaladapat es mellette
levo fiat.
Az ozvegy asszony es a menyasszony lany,a volegennyel
es csaladjaval egyutt- mielobb megtartjak az eskuvot-
egy sokkal nagyobb teremben-hirdetve-Izrael nepe el.

Ez emlekeztet, a Szilard Szikla haboruban elesett,
egyedul bevandorolt katonankra,akit 2000 “testvere”
kisert-utolso utjara.

Koltoi kerdes-Europanak.
Talan- Izrael allando vadolasa –
a “teruletekrol”szarmazo aruk “megjelolese” – helyett
halkan kerdezem-lehet tanulni tole-valamit ?
A dal-amit kuldok-

” Mint a ciklamen a sziklak kozott-az Orszag
felfedi a szep arcat.”

]]>
Szerző: gyuri10 http://kanadaihirlap.com/2015/11/06/palesztinok-a-kitalalt-nep/#comment-187276 Sun, 22 Nov 2015 10:06:43 +0000 http://kanadaihirlap.com/?p=24399#comment-187276 Don Ovuz
a maga örökségét nem irigylem.Legyen rá büszke,úgy jobban el tudja majd viselni.

]]>
Szerző: Don Ovuz http://kanadaihirlap.com/2015/11/06/palesztinok-a-kitalalt-nep/#comment-187210 Sat, 21 Nov 2015 05:03:43 +0000 http://kanadaihirlap.com/?p=24399#comment-187210 gyuri10
2015 november 20
7:55 de.
Örökletes dolgokkal nincs mit kezdeni.

(A téma kifutott, leveszem a jelölést a cikkről.)

]]>
Szerző: gyuri10 http://kanadaihirlap.com/2015/11/06/palesztinok-a-kitalalt-nep/#comment-187170 Fri, 20 Nov 2015 12:55:29 +0000 http://kanadaihirlap.com/?p=24399#comment-187170 Don Ovuz,
egész válogatott sódert tud szórni.Kár,hogy úgy teszi azt mint a nyálcsorgató,zászlócsóválók.Ezért van az,hogy a villamoson utazva maga is valószínűleg ilyen beszédbe elegyedik:”elnézést,hány óra van?–Szerda!–Hű..akkor már egy megállóval előbb kellett volna leszállnom!–Sebaj..az én fiam is szőke!

]]>
Szerző: endre http://kanadaihirlap.com/2015/11/06/palesztinok-a-kitalalt-nep/#comment-187001 Tue, 17 Nov 2015 14:35:42 +0000 http://kanadaihirlap.com/?p=24399#comment-187001 Nem nemzetre bólintanak, hanem államra szeretnének bólintani, de hiába, mert működő állam vagy nem akar kialakulni, vagy olyan alakulgat, amit éppen a nyugati koalíció bombázgat némi orosz kontrával.

]]>
Szerző: Don Ovuz http://kanadaihirlap.com/2015/11/06/palesztinok-a-kitalalt-nep/#comment-186997 Tue, 17 Nov 2015 13:10:21 +0000 http://kanadaihirlap.com/?p=24399#comment-186997 voronyezs
2015 november 17
3:54 de.
Egyetértek.
A nemzetté válás folyamat. Nem egyszerű sem a múltban, sem a jelenben.
A világ rábólintásában jelentős szerepe van annak is, hogy politikailag könnyebb kezelni egy nemzetet, mint nevenincs és sehová nem tartozó törzseket. Ha ezáltal rávehetőek hogy ne legyenek kezdeményezőek, akkor megérte. Ha nem, veszíteni nem veszített senki, csak nevet kapott a gyerek.

]]>
Szerző: voronyezs http://kanadaihirlap.com/2015/11/06/palesztinok-a-kitalalt-nep/#comment-186991 Tue, 17 Nov 2015 08:54:02 +0000 http://kanadaihirlap.com/?p=24399#comment-186991 Don !
Még annyit, hogy ehhez a nemzetté váláshoz tehát száz évek szükségeltettek. Mint láthatjuk, nem csupán e g y e t l e n óhajtól – pláne nem egy p i l l a n a t n y i, pragmatikus érdektől fogant, p o l i t i k a i gondolattól – indíttatva, mint azt az arabok tették és teszik a “palesztin” m e t a m o r f ó z i s u k során.

]]>
Szerző: voronyezs http://kanadaihirlap.com/2015/11/06/palesztinok-a-kitalalt-nep/#comment-186990 Tue, 17 Nov 2015 08:37:27 +0000 http://kanadaihirlap.com/?p=24399#comment-186990 Ovúznak azért annyi igazság elrejtve mégiscsak akad a kérdésében, hogy példának okárért a magyarság, amikor beékelődött ebbe a Kárpát-medencébe – egy szláv tengerbe – előbb úgy vált magyarrá, fogjuk rá nemzetté, hogy hét különböző törzs, mondhatnók őket népeknek is, egyesült eggyé és magát magornak azaz magyarnak nevezte…
Ámde az a romantikus rabló-nomád múlt bizony még évszázadokig visszaköszönt a hét törzsnek, mely nosztalgia letörésére egy István király kellett, hogy tényleg egységes nemzetté kovácsolódhassék. Sikerült is néki – tüzes vassal, fölnégyeléssel és karóba huzatással, stb, stb. – na meg hát német orientációval, házasságkötéssel, és persze elfordulva a régi bálványoktól, Róma felé…

]]>