Hozzászólás: Egység vagy megosztottság? Melegek a katolikus egyházban http://kanadaihirlap.com/2013/08/23/egyseg-vagy-megosztottsag-melegek-a-katolikus-egyhazban/ Thu, 07 Sep 2017 13:27:02 +0000 hourly 1 https://wordpress.org/?v=4.8.1 Szerző: Figyelő http://kanadaihirlap.com/2013/08/23/egyseg-vagy-megosztottsag-melegek-a-katolikus-egyhazban/#comment-102479 Sat, 21 Sep 2013 17:19:15 +0000 http://kanadaihirlap.com/?p=10696#comment-102479 Annamaria
2013 szeptember 20
5:29 du.
Kedves Annamária!
Köszönjük, hogy ezt a linket idehoztad, lehet róla beszélgetni.
Szerény véleményem szerint, NEM az egyház beszél sokat az aborcióról vagy a gay házasságról, hanem a média. A katolikus egyház állásponját évek óta latolgatják.
Fernec pápa hitét és jóakaratát nem vonom kétségbe. Egyszerüen kissé kifordítják, vagy másképp reprezentálják, amit mond.
A katolikus egház soha nem fogadhatja el az abortuszt másképp mint gyilkosságot.
A gayek házasságát sem szentesiti meg.
Egy egyszerű és okos ember véleményét íg lehet kifordítani vagy más értelmét adni VÁLASZAINAK.
Mert a média kérdéseire válaszolt csupán.

]]>
Szerző: Annamaria http://kanadaihirlap.com/2013/08/23/egyseg-vagy-megosztottsag-melegek-a-katolikus-egyhazban/#comment-102100 Fri, 20 Sep 2013 21:29:21 +0000 http://kanadaihirlap.com/?p=10696#comment-102100 Most olvastam a csatolt hirt: nagyon tetszik az àllàsfoglalàsa és àllàspontja.
Ez a pàpa igazi hivő embernek mutatkozik : a cikket csak angolul talàltam meg, és franciàul, de magyarul nem talàltam— elnézést.Az angolt tettem fel ide.
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-24166434

]]>
Szerző: falusi http://kanadaihirlap.com/2013/08/23/egyseg-vagy-megosztottsag-melegek-a-katolikus-egyhazban/#comment-100379 Tue, 17 Sep 2013 14:10:27 +0000 http://kanadaihirlap.com/?p=10696#comment-100379 sárdi jani
2013 szeptember 17
4:56 de.
Kedves Jani..
Rejtő az emberekről írt..Vagányait, arisztokratáit, polgárait olyan jellegzetes dolgokkal ruházta fel, amiket az emberi faj szinte valamennyi nációjánál felfedezhetünk.
Saját elmondása szerint (egy vele készített riport alapján):
“Igyekeztem, hogy a humoron és a drámán felül az életből is adjak valamit, nem sokat, csak annyit, amennyit egy operettlibrettóban mint csempészárut elhelyezhet a szerző… Az élet egy különös színpad, amelynek meglehetősen zavaros célja és furcsa repertoárja van.”
Rejtő azt mutatta meg, hogy a régi közmondás mindíg és mindenhol véresen igaz: Nem a ruha teszi az embert.

]]>
Szerző: sárdi jani http://kanadaihirlap.com/2013/08/23/egyseg-vagy-megosztottsag-melegek-a-katolikus-egyhazban/#comment-100296 Tue, 17 Sep 2013 08:56:52 +0000 http://kanadaihirlap.com/?p=10696#comment-100296 Rejtő a vagányokról írt. De karaktereit vehette a sportklubokból. Mert – egyébként – a sport az, ahol különböző társadalmi osztályok, csoportok tagjai összejöhetnek. Rejtő azért tudta érdekessé tenni figuráit, mert összegyúrta bennük pl. az úriembert a trógerrel, a derűt és a jó modort a szakadt külsővel stb.

Bár csak mások emlékei alapján, de nekem a háború előtti sport iránt van nosztalgiám, amikor még volt átjárás a sportágak közt. Hajós Alfréd is, nem csak úszó, hanem labdarúgó és atléta is volt. De az én apósom is kézilabda és kosárlabda válogatott is volt, állítólag jól pólózott és atletizált. Az első súlyemelő edzőm is arról beszélt, hogy a harmincas években a súlyemelés mellett focizott (hátvéd volt) stb. Aki jó volt, szinte sose csak egy sportágban számított annak. Azóta túlságosan specializálódtak a sportágak, megjelent a sportág sovinizmus és mellette a tudati beszűkülés. Olyasmi, mint a rasszizmus. Szerintem, Coubertin báró nem így képzelte, mikor a görög olimpiákat újította fel. A görögök eszményképe a reneszánsz (sokoldalú) ember volt. Legalább részben ismét átjárhatóvá kéne tenni a sportágakat, nem pedig sportág szerinti “fajokat” tenyészteni.

]]>
Szerző: Figyelő http://kanadaihirlap.com/2013/08/23/egyseg-vagy-megosztottsag-melegek-a-katolikus-egyhazban/#comment-100259 Tue, 17 Sep 2013 05:32:25 +0000 http://kanadaihirlap.com/?p=10696#comment-100259 sárdi jani
2013 szeptember 16
11:03 de.
Kedves Jani, én egyetértek a véleménnyel. Valóban a sport igen fontos, főleg a fiataloknak.
Az amerikai és canadai rajongást azért néha sokallom! Vannak emberek, akiknek a sportsztárok az igazi ideálok, ami nekem kicsit viszás. Bár emlékszem a magyarokra is, ha fociról volt szó.

]]>
Szerző: Llanfair http://kanadaihirlap.com/2013/08/23/egyseg-vagy-megosztottsag-melegek-a-katolikus-egyhazban/#comment-100120 Mon, 16 Sep 2013 20:31:13 +0000 http://kanadaihirlap.com/?p=10696#comment-100120 falusi, A parittyás hangja: Hiába no, ki a whisky-t szereti, rossz ember nem lehet! :):):)

]]>
Szerző: A parittyás hangja http://kanadaihirlap.com/2013/08/23/egyseg-vagy-megosztottsag-melegek-a-katolikus-egyhazban/#comment-100084 Mon, 16 Sep 2013 18:15:22 +0000 http://kanadaihirlap.com/?p=10696#comment-100084 Llanfair
2013 szeptember 16
1:36 du.

Rejtő Jenő irodalmi munkásságát megkérdőjelezni??? Azonnal valami nehéz fém tárggyal fogok magyarázatot követelni! Lehet kölcsönkérek Janitól egy 25 kilós tárcsát! 🙂 )))

]]>
Szerző: A parittyás hangja http://kanadaihirlap.com/2013/08/23/egyseg-vagy-megosztottsag-melegek-a-katolikus-egyhazban/#comment-100081 Mon, 16 Sep 2013 18:08:22 +0000 http://kanadaihirlap.com/?p=10696#comment-100081 sárdi jani
2013 szeptember 16
11:03 de.

Maximálisan egyetértek! A sport fontosságát egyre kevesebben látják de meg is lehet nézni a mai fiatal generációk fizikai állapotát. Lehet nem fogsz ezzel egyet érteni de az előző rendszer sokkal nagyobb hangsúlyt fektetett a nemcsak a versenysport elitjére de az utánpótlás nevelésre és a tömegsportra is. Én a KSI-be jártam suliba is, természetes volt hogy mindenki igazolt sportoló az osztályban de általában is, szinte minden velem korabeli gyerek sportolt. Óóó azok a párizsis zsemlék dobozos iskola tejjel az automatából a reggeli edzés után a népstadioni aluljáróban! 🙂

]]>
Szerző: falusi http://kanadaihirlap.com/2013/08/23/egyseg-vagy-megosztottsag-melegek-a-katolikus-egyhazban/#comment-100079 Mon, 16 Sep 2013 18:02:38 +0000 http://kanadaihirlap.com/?p=10696#comment-100079 Llanfair
2013 szeptember 16
1:36 du.

“Aki most megkérdőjelezi Rejtő irodalmi munkásságát, nem fog rám ismerni a válaszomban!”

Sőt! Várományosa lehet néhány suhinak..
Veled vagyok ezügyben (is.).
🙂

]]>
Szerző: Llanfair http://kanadaihirlap.com/2013/08/23/egyseg-vagy-megosztottsag-melegek-a-katolikus-egyhazban/#comment-100069 Mon, 16 Sep 2013 17:36:18 +0000 http://kanadaihirlap.com/?p=10696#comment-100069 sárdi jani: Kedves Jani! Rejtő Jenő két klubban bokszolt, és minden írásában magas fokon beszélt a sportról. Aki most megkérdőjelezi Rejtő irodalmi munkásságát, nem fog rám ismerni a válaszomban! 🙂

]]>
Szerző: sárdi jani http://kanadaihirlap.com/2013/08/23/egyseg-vagy-megosztottsag-melegek-a-katolikus-egyhazban/#comment-100019 Mon, 16 Sep 2013 15:25:25 +0000 http://kanadaihirlap.com/?p=10696#comment-100019 Figyelő

Ahogy elküldtem a sajátom, jelent meg a hozzászólásod.

Nos, részemről biztos nem Schmitt “lehúzása” volt a cél. Sajnos, nem kell őt lehúzni. Ha figyeltél, sport témában Parittyás és én is felülírtuk a pártérdekeket. Dopping témában – a sportvezető mundérral együtt – Parittyás védte Schmittet, én pedig nem kíméltem Orbán választottját.

]]>
Szerző: sárdi jani http://kanadaihirlap.com/2013/08/23/egyseg-vagy-megosztottsag-melegek-a-katolikus-egyhazban/#comment-100007 Mon, 16 Sep 2013 15:03:34 +0000 http://kanadaihirlap.com/?p=10696#comment-100007 Figyelő
2013 szeptember 15
1:44 du.

A homoszexuálisok témája már lerágott csont. Erről többet beszélni már perverzió.

Azt megfigyeltem, hogy a sport és a sportolók valamiért nem a szépirodalom részei. Néhány kivételtől eltekintve írástudóink, művészeink nem bonyolódnak a témába. Az emberek is úgy kezelik, mint egy társadalmon kívüli világot. Pedig mindenféle érdekellentét, konfliktus és dráma színhelye. A sport nem mindig csak választás kérdése. Egy városi, jó fizikumú gyerek a mozgásigényét kulturált körülmények közt, csak valamilyen sportklubban tudja levezetni. Éppen az amerikai nagyvárosok erre a példák. Bizony, tömegeket érintő fontos téma a fiatalok nevelése. És nem mindegy hogyan történik, hogy van-e dopping vagy sem, ki a felelős stb.

]]>
Szerző: Figyelő http://kanadaihirlap.com/2013/08/23/egyseg-vagy-megosztottsag-melegek-a-katolikus-egyhazban/#comment-99993 Mon, 16 Sep 2013 14:47:33 +0000 http://kanadaihirlap.com/?p=10696#comment-99993 A parittyás hangja
2013 szeptember 16
7:43 de.
Ebben igen hangulatos budai légkörről írt. Nagyon élvezetes, valóban.
Itt a téma politikai volt a végén, azért is szóltam, mert, valahogy Schmitt volt végül is a lényeg, azaz a lehúzása.
A dopping érdekes különben, az egész világon elterjedt, van ahol észre is veszik, van ahol nem.
Nekem szimpatikusabb téma pl. a zene volt, ami szintén nem a cikkhez tartozott.
Elnézést, hogy beszóltam…

]]>
Szerző: Don Ovuz http://kanadaihirlap.com/2013/08/23/egyseg-vagy-megosztottsag-melegek-a-katolikus-egyhazban/#comment-99957 Mon, 16 Sep 2013 13:13:13 +0000 http://kanadaihirlap.com/?p=10696#comment-99957 Figyelő
2013 szeptember 15
1:44 du.
Csak nem érintett a témában, így azok a vélemények jobban érdeklik?
Persze, inkább arról van szó, hogy már zavarta amiért nem önnel foglalkoznak.

]]>
Szerző: A parittyás hangja http://kanadaihirlap.com/2013/08/23/egyseg-vagy-megosztottsag-melegek-a-katolikus-egyhazban/#comment-99915 Mon, 16 Sep 2013 11:43:57 +0000 http://kanadaihirlap.com/?p=10696#comment-99915 Figyelő
2013 szeptember 15
1:44 du.

Figyelő, kérem megmagyarázná néhány szóban, hogy egész konkrétan miért zavarja ha egy régebbi cikknél ami száz valahány bejegyzéssel már rég túl lett tárgyalva, senki nem kommenteli, valakik egy véletlen gondolat kapcsán semleges, más témájú, netán emberi hangnemű eszmecserét folytatnak.
Mondja, mi az isten baja van magának?! Azért kérdem mert nem ez az első eset mikor beszól csak mert normális beszélgetésbe botlik. Tudja! Bár asszem nem tudja, mikor egy lugasos budai kisvendéglőben, kockás terítős kis asztalnál, a húsleves és pacal után sörözünk, vagy fröccsözünk, megnézzük a langyos, budai őszi délutánban még szebbnek tűnő, arra járó lányokat, és beszélgetünk az életről, sportról, arról hogy akkor és ott milyen jó magyarnak lenni. És akkor berobban maga:
-Miért nem a buzikról beszéltek?! Hát mivé lesz így az ezer éves keresztény államiságunk?!
-Klárika hívja ki gyorsan a mentőket! Valaki ide tévedt a Lipótról!

Figyelő drága! Lehet hogy tényleg fogalma sincs már milyen érzés Krúdy magyarjának lenni…?

]]>