1 | Neveléstörténet. Szöveggyűjtemény. Szerkesztette: Mészáros István – Németh András – Pukánszky Béla. Osiris tankönyvek, 2003. |
2 | Lásd Scholl: Discipline Manuel. United Kingdom. (A brit oktatási minisztérium segédanyaga a pedagógusok számára a fegyelmezésről.) |
3 | Idézi Gyáni Gábor: Könyörületesség, fegyelmezés, avagy a szociális gondoskodás gyarlósága. Történelmi Szemle, 1999. 1. sz. |
4 | Braema Math: Survey finds discipline in schools not a big probleme. In World Corporal Punishment Research. 1997. december. |
5 | International Handbook of Educational Research in the Asia-Pacific Region. Part Two. Kluwer Academic Publishers, 2003. |
6 | Lásd 1. jegyzet. |
7 | Ennek tulajdonítható az is, hogy például a brit iskolákban tapasztalható fegyelmi visszásságokért a konzervatívok egyértelműen a Munkáspárt oktatáspolitikáját teszik felelőssé. |
8 | The International Encyclopedia of Education. 2nd Edition. Editors in Chief: Torsten Husén, T. Neville Postlethwaite. Pergamon, 1994. |
9 | The Encyclopedia of Education. Crawell–Collier Educational Corporation, 1971. |
10 | Encyclopedia of Special Education. Edited by Cecil R. Reynolds, Leiter Mann. John Wiley & Sons, 1987. |
11 | Didactica Magna 18. Lásd Gyáni Gábor: i. m. |
12 | Pl. Handbook of Research on Teaching. 3rd Edition. Edited by Merlin C. Wittrock, 1986. |
13 | Encyclopedia of Educational Research. 6th Edition. Editor in Chief: Marvin C. Alkin. Vol. 1. Macmillan Library, 1992. |
14 | International Handbook of Educational Change. Vol. 5. Kluwer, 1995. |
15 | Encyclopedia of Education. 2nd Edition. Vol. 1. Macmillan Reference, 2003. |
16 | P. M. Hart – A. J. Wearing – M. Conn: Conventional Wisdom is a Poor Predictor of the Relationship between Discipline Policy, Student Misbehaviour and Teacher Stress. British Journal of Educational Psychology, 1995/1. |
17 | C. Clark: Conceptual difficulties. British Journal of Educational Studies, 1998/3. |
18 | Lásd 15. jegyzet. |
19 | Pamela Munn – Margaret Johnstone – Stephen Sharp: Discipline in Scottish Schools: A Comparative Survey Over Time of Teachers’ and Headteachers’ Perceptions. Final Report to SEED, 2004. |
20 | Encyclopedia of Modern Techniques of School Education. H. D. Camat, Delhi, 2004. |
21 | www.dfes.gov.uk |
22 | Pl. Jean Louis Lorrain: Les violences scolaire. Press Universitaires de France, 1999; Mihály Ildikó: Erőszak az iskolában. Új Pedagógiai Szemle, 2000. 4. sz.; Katherine A. Jankowsky: Community Building. Gallandet University, Florida, 2005. |
23 | Bowling for Columbine; a film magyarul a meglehetősen szerencsétlen „Kóla, puska, sült krumpli” címet kapta. |
24 | Martine F. Delfos: Children and Behavioural problems. Jessica Kingsley Publishers, 2004. |
25 | Pl. Karl E. Dambach: Pszichoterror (mobbing) az iskolában. A mi gyerekünk című sorozat. Ford.: Meskó Krisztina. Akkord Kiadó, 2001; Az iskolai terror természetrajza. Új Pedagógiai Szemle, 2003. 9. sz. |
26 | Pl. Gerd Biermann (szerk.): Az iskolai ártalmak megelőzése. Pszichológia – nevelőknek című sorozat. Tankönyvkiadó, Budapest, 1984; Diagnózis az iskoláról. Új Pedagógiai Szemle, 2002. 2. sz. |
27 | Lásd Research in Education, 2000. |
28 | Ennek egyik legszemléletesebb példája a 2001-ben What Schools for Future? címmel közzétett dokumentuma, mely a fegyelem kérdéseit is érinti. |
29 | Lásd Ranschburg Jenő: Jellem és jellemtelenség. Saxum Kiadó, Budapest, 2002. Az élet dolgai című sorozat. |